Wednesday, 7 October 2015

၂။ အ နိမိသ သတၱာဟ ( ဒုတိယ ၇ ရက္) စေသာ သတၱ သတၱာဟ (၆) ေနရာ



 ၂။ အ နိမိသ သတၱာဟ ( ဒုတိယ ၇ ရက္)                                                                                  
ဘုရားရွင္ ပလႅင္ေတာ္ထက္၀ယ္ ခုနစ္ရက္လုံး သီးတင္းသုံးေနေသာအခါ အခ်ိဳ႕နတ္မ်ားက ဘုရားမျဖစ္ေသး  ျပဳဖြယ္ကိစၥမ်ား က်န္ရွိေနေသးသည္ဟု ထင္မွတ္ၾက၏.. ဘုရားရွင္သည္ ၄င္းနတ္တုိ႔၏ ယုံမွားသံသယကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ရန္ ေကာင္းကင္မွာ တန္ခုိးျပေတာ္မူ၍ ေဗာဓိပင္၏ အေရွ႕ေျမာက္ေထာင္႔ ေပ ၂၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ တြင္ ေဗာဓိပင္ကုိမမွိတ္ေသာမ်က္စိျဖင္႔ မတ္မတ္ရပ္၍ ၇ ရက္ၾကာ ၾကည့္ေတာ္မူခဲ႔သည္ကုိ အ နိမိသ သတၱာဟ ဟုေခၚ၏.. နိမိသ - မ်က္လုံးမွိတ္ျခင္း ..  အ - မဟုတ္ .. ဟုအဓိပၸါယ္ရ၏..  ဥာဏ္ေတာ္ ၅၅ ေပျမင္႔ေသာေစတီ  ကုိ ကုန္းေတာ္ေပၚမွာ အထိမ္းအမွတ္ တည္ထား၏…
၃။စကၤမနသတၱာဟ(တတိယ၇ရက္)                                                                                       
ဘုရားရွင္သည္ ေဗာဓိပင္ႏွင္႔အနိမိသကုန္းေတာ္အၾကား နတ္တုိ႔ဖန္ဆင္းအပ္ေသာ အေရွ႕အေနာက္အေတာင္ ေျခာက္ဆယ္ရွိေသာ ရတနာစႀကႍ၌ ၇ ရက္ပတ္လုံး စႀကႍႂကြေတာ္မူ၏.. အေသာကမင္းသည္ ေဗာဓိပင္ေျမာက္ ဖက္ ေပ ၃၀ ေလာက္တြင္ အေရွ႕အေနာက္ ေက်ာက္တုံးၾကာပြင္႔ခ်ပ္မ်ားထုလုပ္၍ ပူေဇာ္ထား၏.. ၁၁ ပြင္႔ေတြ႕ရ၏.. ယခုအခါ သာသနာ ၂၅၀၀ ျပည့္  အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ သုံးေပေလာက္ျမင္႔ေသာ စႀကႍလမ္းျပဳလုပ္၍ ၾကာပြင္႔ ၁၉ ပြင္႔ပူေဇာ္ထားသည္ကုုိလည္း ဖူးေတြ႔ရ၏..

၄။ရတနာဃရသတၱာဟ(စတုတၳ၇ရက္)  
                                                                             
ေဗာဓိပင္၏ အေနာက္ေျမာက္ယြန္းယြန္း ေပ ၂၅၀ ေလာက္ေ၀းေသာေနရာ၌ နတ္တုိ႔ဖန္ဆင္းအပ္သည့္   ရတနာေရႊအိမ္၌ ၇ ရက္သီတင္းသုံး၍ အဘိဓမၼာ ၇ က်မ္းကုိသုံးသပ္ဆင္ျခင္ေတာ္မူ၏ ..ေနာက္ဆုံးပ႒ာန္း  တရားေတာ္ၾကီးကုိသုံးသပ္ဆင္ျခင္ေတာ္မူေသာအခါခႏၶာကုိယ္ေတာ္မွ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ကြန္႔ျမဴး  ေတာ္မူခဲ႔၏.. သာသနာ႔အလံေတာ္သည္ ဘုရားရွင္၏ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ကုိ အထိမ္းအမွတ္ျပဳ၍ ရည္မွန္းျပဳလုပ္ထားျခင္းပင္တည္း..

၅။ အဇပါလ သတၱာဟ (ပဥၥမ ၇ ရက္ )
ဆိတ္ေက်ာင္းသားတုိ႔အရိပ္ခုိရာေညာင္ပင္ကုိအဇပါလေညာင္ပင္ဟုေခၚ၏..ယခု ေညာင္ပင္မရွိေတာ႔ေပ..                             ေဗာဓိပင္၏အေရွ႕ဘက္တည့္တည့္ေပနွစ္ရာေက်ာ္ေလာက္မွာ  ၁၂ေပျမင္႔ေသာအေသာက ေက်ာက္စာတုိင္ စုိက္ထူထား၏..ဘုရားရွင္ ထုိေညာင္ပင္ ေအာက္၌ ၇ ရက္ သီတင္းသုံးစဥ္ မာရ္္နတ္၏သမီးမ်ားျဖစ္ေသာ တဏွာ ရတီ ရဂါ တုိ႔ကလာေရာက္ျမဴဆြ ယ္ ျဖား ေယာင္းၾက၏.. လူသားထဲမွ ဘုရားရွင္ကုိ ပထမဆုံးဖူးေတြ႕ရ သူ    ဒိ႒မဂၤလိကပုဏၰားလည္း လာေရာက္၍ ျဗဟၼဏဆုိင္ရာ ေမးခြန္းမ်ားေမးခဲ႔၏..ထုိပုဏၰားသည္ မာန ေဒါသ ၾကီး၍ ဟုံ ဟုံ ဟုံ ဟုအသံျပဳလွ်က္လွည့္လည္သြားလာတတ္ေသာေၾကာင္႔  ဟုံဟုကၤဇာတိက  ပုဏၰားဟုေခၚ၏..တရား နာခဲ႔ရေသာ္လည္းတရားထူးမရခဲ႔..မွန္၏..ဓမၼစၾကာမေဟာခင္ေဟာေသာတရားမ်ားသည္တရားထူးမရေစႏုိင္..

၆။ မုစလိႏၵ သတၱာဟ ( ဆ႒ ၇ ရက္ )                                                                   ေဗာဓိပင္၏အေရွ႕ေတာင္ဘက္  ေပငါးရာေက်ာ္ေလာက္တြင္  ေရအုိင္ၾကီးတစ္ခု  ႏွင္႔  က်ည္းပင္တစ္ပင္ရွိ၏.. ပါဠိလုိ က်ည္းပင္ကုိ မုစလိႏၵ ဟုေခၚ၏.. ၄င္းကုိအစြဲျပဳ၍ ေရအုိင္ကုိ မုစလိႏၵအုိင္.. ေရအုိင္ထဲကနဂါးကုိ မုစလိႏၵ နဂါးဟုေခၚ၏..အခ်ိဳ႕က မုဥၥလိႏၵာ ဟုေခၚၾက၏..ဘုရားရွင္ က်ည္းပင္ရင္း၌  ၇ ရက္သီတင္းသုံးစဥ္ မုိးသည္းထန္ စြာ ရြာသြန္း၏.. မွန္၏.. ဇြန္လေႏွာင္းပုိင္းဆုိေတာ႔ မုိးရြာမည္သာတည္း..   နဂါးမင္းသည္ ဘုရားရွင္ကုိ မိမိအေခြ  ျဖင္႔ ၇ ေခြရစ္ပတ္၍ ပါးပ်ဥ္ေထာင္က မုိးေပးထား၏.. ၇ ရက္ပတ္လုံးမုိးေဆြျပီးေသာအခါ နဂါးမင္းသည္ လုလင္  အသြင္ဖန္ဆင္း၍ ဘုရားရွင္ကုိ ရွိခုိးပူေဇာ္၏.. ဘုရားရွင္က သုခငါးျဖာ ဥဒါန္းဂါထာကို က်ဴးရင္႔ေတာ္မူခဲ႔၏..   ယခုအခါ က်ည္းပင္မရွိေတာ႔ေသာ္လည္း ေရအုိင္ၾကီးအလယ္မွာ နဂါးရုံဘုရားတည္ထား၏.. ဦးေက်ာ္သိန္းတုိ႔  အဖြဲ႕ေကာင္းမႈဟုသိရေပ၏..သမုိင္းအဆုိအရ တစ္ကီလုိမီတာေ၀းေသာေနရာတြင္ရွိသည့္ ယခုလက္ရွိ မုရွလိ ႏၵာရြာေနရာသည္သာ မုဥၥလိႏၵာေနရာအစစ္ျဖစ္သည္ဟုဆုိပါ၏..

၇။ ရာဇာယနတ သတၱာဟ ( သတၱမ ၇ ရက္ )
လင္းလြန္းပင္ကုိ ရာဇာယနတ ဟုေခၚ၏.. ေဗာဓိပင္၏အေရွ႕ေတာင္ဘက္ ေပတစ္ရာေလာက္တြင္ရွိ၏.. ျမန္မာ ျပည္က ဗုိလ္မွဴးၾကီးလွေအာင္တုိ႔ ျပန္လည္စုိက္ပ်ိဳးသည္ဟုသိရ၏.. ေလးဆယ္႔ကုိးရက္ျပည့္ေသာေန႔၌ သိၾကား  မင္းက ေဆးသွ်စ္သွ်ာသီးႏွင္႔ဒန္ပူကုိကပ္လွဴခဲ႔၏.. ဥကၠလာပတုိင္းသား တပုႆႏွင္႔ဘလႅိက ကုန္သည္ညီေနာင္ တုိ႔သည္ အတိတ္ဘ၀က ေဆြမ်ိဳးေတာ္ဖူးေသာ ရုကၡစုိးနတ္သမီး၏တုိက္တြန္းခ်က္ေၾကာင္႔ ဘုရားရွင္ကုိ ပ်ားမုန္႔ ဆြမ္းမ်ားလာေရာက္ကပ္လွဴ၏.. နတ္မင္းၾကီးေလးပါတုိ႔လွဴဒါန္းလာေသာသပိတ္ေလးလုံးကုိအဆင္႔ဆင္႔နွိပ္ထပ္ ၍ အနားေလးရစ္ရွိသပိတ္ျဖင္႔ ဘုရားရွင္က အလွဴခံေတာ္မူ၏.. ဗုဒၶ ဓမၼ ေဒြ၀ါစိကသရဏဂုံခံယူေဆာက္တည္၏                              ဘုရားရွင္က ဆံေတာ္ရွစ္ဆူ ေပးသနားေတာ္မူ၍ ေရႊတိဂုံ ေစတီတြင္ဌပနာတည္ထားကုိးကြယ္ေတာ္မူ၏..


မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္                                                                                                                            မူလဒါယကာမွာအေသာကမင္းၾကီးျဖစ္၏.. ခရစ္2ရာစုမွာ မဂဓဘုရင္ ကနိရွက က လက္ရွိပုံစံျဖစ္ေအာင္ျပဳျပင္ခဲ႔၏..    ဥာဏ္ေတာ္ ေပ၁၈၀ ျမင္႔၏.. ျမန္မာ ၁၂၃၉ = ခရစ္ 1877 တြင္ ျမန္မာဘုရင္ မင္းတုန္းမင္းက ထပ္မံျပဳ ျပင္ခဲ႔၏.. ေစတီရံမ်ားသည္ မင္းတုန္းမင္း၏ ေကာင္းမႈျဖစ္၏..ေစတီေတာ္အတြင္း၌ဂုတၱေခတ္ လက္ရာ ဥာဏ္ ေတာ္ ၁၀ ေပခန္႔ရွိ ရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူရွိ၏..ေရွ႕နားငါး ေပေလာက္မွာ တြင္းငယ္ေလးတစ္ခုရွိ၏.. အိႏၵိယလြတ္ လပ္ေရးရျပီးမွ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ေတာင္းဆုိခ်က္ အရဟိႏၵဴတုိ႔ကုိးကြယ္ရာသွ်ီ၀လိင္ပုံေက်ာက္ရုပ္ၾကီးကုိဖယ္ရွားထားေသာေနရာျဖစ္၏..  အထက္ပစၥယာမွာလည္း ရုပ္ပြားေတာ္ရွိေသး၏.. တက္ရာက္ခြင္႔ပိတ္ထား၏..


မင္းတုန္းဇရပ္
ခရစ္ 1874 တြင္ မင္းတုန္းမင္းၾကီး၏အမိန္႔ေတာ္အရ ေျမာင္လွျမိဳ႕စားဦးေဆာင္ေသာျမန္မာအဖြဲ႕သည္ မဟာ ေဗာဓိေစတီေတာ္ၾကီးကုိျပဳျပင္ရန္ႏွင္႔အရံေစတီမ်ားတည္ရန္ေစတီေတာ္ၾကီး၏အေရွ႕ဘက္ဂုိက္ေလးရာေလာက္ တြင္ဇရပ္တစ္ေဆာင္ေဆာက္လုပ္ေနထုိင္ခဲ႔ၾကရာ ဆယ္နွစ္ေက်ာ္ၾကာသည္ဟုဆုိ၏..မင္းတုန္းဇရပ္သည္ မဟန္႔ နန္းေတာ္ႏွင္႔ ေတာင္ဘက္ ေျမာက္ဘက္ျဖစ္၏..ယခုအခါ မဟန္႔မ်ိဳးဆက္မ်ားေန၍ ႏြားေမြး ဆိတ္ေမြး ၾကက္ေမြး ၀က္ေမြးျဖစ္ေနေပျပီ.. ဇရပ္ၾကီးသည္ ေလးေပေလာက္ျမင္႔၍ ေပ ၁၀၀ ေလာက္ရွည္၏.. တစ္ထပ္ျဖစ္၍ ယခုထိ  အခုိင္အခန္႔ အေကာင္းၾကီးရွိေပေသး၏.. ဇရပ္ေဘးနားမွာ မင္းတုန္းမင္းေကာင္းမႈကုိေရးထုိးထားေသာေက်ာက္စာတုိက္ငယ္နွစ္ခုရွိ၏..ေတာၾကိဳအုံၾကား ေခ်ာက္ၾကိဳေျမာင္းၾကားေရာက္ရွိေနျပီတည္း.. ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခား အလယ္မွာ ကၽြဳနု္ပ္တုိ႔ ေရႊဗမာမ်ား ဘာမ်ားတတ္ႏုိင္ဦးမည္နည္း .. ဓာတ္ပုံ ရုိက္၍ ျပန္ရုံသာတည္း..လူမ်ိဳးျခား ျခင္းက ျပႆနာသိပ္မၾကီးလွေသာ္လည္းဘာသာျခားျခင္းက ျပႆနာၾကီးလွ၏.. ဤကား ကြ်ႏု္ပ္၏ အလုိတည္း …
 

No comments:

Post a Comment