ဟားဗတ္တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡတိုနီဝဂၢနာက ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ပညာေရးတြင္
ထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာရျခင္းအား စာေမးပြဲကိုအေလးမထားမႈေၾကာင့္ဟု
တိုတိုတုတ္တုတ္မွတ္ခ်က္ျပဳသြား သည္။
ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ကမၻာအံ့ဖြယ္ ပညာေရးစနစ္ျဖင့္
ေအာင္ျမင္သည့္ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ခဲ့ရသနည္း။စက္မႈလက္မႈႏိုင္ငံ
တစ္ႏိုင္ငံသည္ ပညာေရးတြင္ အေအာင္ျမင္ဆုံးႏိုင္ငံ
တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ခဲ့ရသည္။အစဥ္အလာ
ပညာေရးကစာေမးပြဲစနစ္ျဖင့္အဆုံးသတ္သည္။စစ္ေဆးျခင္းသည္ကေလးတစ္ေယာက္ဘ၀အတြက္အေျဖျဖစ္ေနသည္။ထိုအေနအထားကိုဖင္လန္ပညာေရးက
ေတာ္လွန္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလသလား
ဆန္းစစ္ရန္လိုပါသည္။
ဤအေျဖကိုပါေမာကၡဝဂၢနာႏွင့္
ေဒးဗစ္ဆီ႐ိုတာတို႔၏အင္တာဗ်ဴးကအေျဖေပးႏိုင္လိမ့္မည္ထင္သည္။
Q : ဖင္လန္ႏိုင္ငံဘာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ရတာလဲ။ပညာေရးမွာ
ေနာက္ခံေတြေကာင္းလို႔လား၊စနစ္ေတြေကာင္းလို႔လား။ဒီကေနစၿပီးဆရာ့ကို
ေဆြးေႏြးေပးဖို႔ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
A :
၁၉၇၀အေစာပိုင္းေလာက္တုန္းကဖင္လန္ႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရးကအဲဒီေလာက္မဟုတ္ေသးဘူး။လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးကို
အေျခခံတဲ့စီးပြားေရးစနစ္ျဖစ္ေနလို႔ဆင္းရဲေသးတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။တကယ္ေတာ့
သူတို႔အလၽွင္အျမန္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ခဲ့ၾကတာ။ပညာေရးစနစ္ကို
ျပန္ၿပီးေတာ့အားသစ္ေတြေလာင္းတယ္။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြအမ်ားႀကီးလုပ္တယ္။သူတို႔ကစီးပြားေရးကိုေတာင္အသိပညာကိုအေျခခံသည့္စီးပြားေရးစနစ္ဆိုၿပီးလုပ္ၾကတာ။
ဒီလိုနဲ႔၁၉၇၀
ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး အနာဂတ္အတြက္
ဆရာေလာင္းေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ေ႐ြးခ်ယ္ၾကတယ္။ ပညာေရးကို
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေတာ့မယ္ဆိုၿပီး လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို
ပထမဦးစားေပးအေနနဲ႔လုပ္ၾကတာပါ။ဆရာေတြထဲက
ေ႐ြးခ်ယ္ရာမွာပ႐ိုဆန္ဆန္တကယ္ေတာ္တဲ့သူေတြကိုပဲ
ေ႐ြးၾကတယ္။ဆရာတိုင္းကိုသာမန္ဘြဲ႕ေလာက္ထက္မာစတာဘြဲ႕ရဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ရမယ္ဆိုၿပီး
ေ႐ြးၾကတာ။ဒါေၾကာင့္ဆရာျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့သူေတြကိုသာမန္ဘြဲ႕ေလာက္နဲ႔မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီးအရည္အေသြးကို
ျမႇင့္တင္လိုက္တာဟာ ေအာင္ျမင္ရတဲ့ပထမအေၾကာင္းတရားျဖစ္မယ္။
ဆရာ့အလုပ္ဆိုတာ
ေလးစားေလာက္တဲ့အလုပ္ဆိုတာထက္ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔လည္းကန္႔သတ္ပိုင္းျဖတ္ၿပီး
ျမႇင့္ယူခဲ့ၾကတယ္။အဲဒီလို
ေလးစားဂုဏ္ယူစရာအေကာင္းဆုံးအျမင့္မားဆုံးအလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လစာေတြကအစ
အျမင့္ဆုံးျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးခဲ့တယ္။ဆရာအလုပ္လာေလၽွာက္တဲ့၁၀ ေယာက္မွာ ၁ ေယာက္
ေလာက္ပဲ စာသင္ခန္းထဲ
ဝင္ခြင့္ရတဲ့အထိအလုပ္ကိုကန္႔သတ္ပစ္လိုက္တယ္။ဒါေၾကာင့္လည္းႏိုင္ငံတကာကPISAလို႔ေခၚေနတဲ့ပညာရည္အဆင့္ကိုသူတို႔
ေကာင္းေကာင္း
ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။အေနာက္ႏိုင္ငံေတြထက္သူတို႔သာသြားတာအဲဒီအခ်က္ေၾကာင့္ပဲ။အာရွသားေတြပညာေတာ္တယ္ဆိုတဲ့အဆင့္အထိသူတို႔ကလိုက္ၿပီးၿခိမ္းေျခာက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ဒီလိုနဲ႔
ကမၻာ့အဆင့္မွာပါ ပညာေရးထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္လာခဲ့ရေတာ့တာပဲ။
Q : ဆရာေတြကိုပဲအေျခခံထားၿပီး
ျပဳျပင္လိုက္တယ္။ႏိုင္ငံအတြင္းမွာစာေမးပြဲစနစ္ကိုေရာမလုပ္ၾကဘူးလား။PISAဆိုတာ
ကႏိုင္ငံတကာစာေမးပြဲတစ္ခုမဟုတ္လား။
A : ဟုတ္တာေပါ့။သူတို႔ႏိုင္ငံတြင္းမွာစာေမးပြဲဆိုတာမလုပ္ဘူး။စစ္ေဆးတဲ့ပုံစံ
လုပ္တယ္ဆိုေပမယ့္
ကေလးေတြကိုအကဲျဖတ္ဖို႔စစ္တာေလာက္ပဲရွိတယ္။သူမ်ားေတြစစ္သလိုစာေမးပြဲပုံစံႀကီးနဲ႔စစ္တာမ်ိဳးမရွိဘူး။တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးၿပိဳင္ဖို႔ဆိုတဲ့သေဘာမ်ိဳးေတြနဲ႔စစ္ေဆးတာမ်ိဳးေတြမဟုတ္ဘူး။စာေမးပြဲမရွိေတာ့သူတို႔ကိုဘာနဲ႔မက္လုံး
ေပးရသလဲဆိုရင္ကိုယ့္အလုပ္မွာကိုယ္တတ္ကၽြမ္းမႈ၊နားလည္မႈဆိုတာေတြနဲ႔တိုင္းတာမႈေတြလုပ္ရတယ္။သူတို႔ကိုပိုင္းျဖတ္တဲ့ဆရာေတြအေပၚမွာသူတို႔လုံး၀ယုံၾကည္အားထားႏိုင္တယ္။သူတို႔ေဆာင္ပုဒ္က
“ကိုယ့္ကၽြမ္းက်င္မႈကိုယုံၾကည္ပါ”ပဲ။ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ဖင္လန္မွာ
အျမင့္ဆုံးနဲ႔အနိမ့္ဆုံး ေက်ာင္းကြာျခားခ်က္က၄ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲရွိတယ္။
Q : ဖင္လန္မွာလုပ္ေနတဲ့ပညာေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ အေမရိကန္မွာလုပ္ေနတဲ့
ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈက
လုံး၀ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနပါတယ္။သူတို႔နဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္အေမရိကန္ကဆရာေတြကမေကာင္းဆိုးဝါးေတြလိုျဖစ္မေနဘူးလား။ၿပီးေတာ့ကၽြန္ေတာ္တို႔ပညာေရးကကေလးေတြကိုစာေမးပြဲနဲ႔ဖိထားတာေလ။ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံရဲ႕
သေဘာထားေတြက ဘာေၾကာင့္မ်ား အဲဒီေလာက္ကြာျခားေနရတာလဲဆရာ။
A : ပထမဦးဆုံး အဓိကက်တဲ့အခ်က္က ဖင္လန္ႏိုင္ငံဟာပညာေရးမွာသာမဟုတ္ဘူး
တီထြင္ႀကံဆမႈမွာလည္း
ထိပ္ဆုံးႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေနေသးတယ္။သူတို႔မွာစြန္႔ဦးတီထြင္ႏိုင္အားေတြအရမ္းေကာင္းၾကတယ္။ခင္ဗ်ားတို႔
အဘိုးတို႔ေခတ္ေလာက္ကဆိုရွယ္လစ္စကားမ်ိဳးေတြသူတို႔ေျပာၾကတာမဟုတ္ဘူး။
အေမရိကန္မွာလည္း
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ေနတယ္ဆိုတာကစီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အဓိက
ေမာင္းေနၾကတာ။Xerox ကုမၸဏီက ေဒးဗစ္ကီရန္နဲ႔ IBM
ကုမၸဏီကလူးဂါ့စ္နာတို႔ကပညာေရးဆိုင္ရာညီလာခံႀကီးတစ္ခုကိုလုပ္တယ္လို႔ၾကားတယ္။ဒါေပမယ့္သူတို႔ဘယ္ပညာေရးသမားေတြကိုမွမဖိတ္ၾကဘူး။သူတို႔ဖိတ္တာကCEO
ေတြ၊အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ေတြ၊လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြေလာက္ပဲဖိတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးၾကတာ။
ကၽြန္ေတာ္နားလည္ထားတာကလုပ္ငန္းေတြမွာကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြလိုတာပဲဗ်။ဘ၀အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္တဲ့
ပညာေရးလို႔ဘယ္ေလာက္ပဲေအာ္ေအာ္ပညာေရးစနစ္အေပၚအယုံအၾကည္မရွိရင္လည္း
ေအာင္ျမင္မွာမဟုတ္ဘူး။ဖင္လန္နဲ႔ဘာကြာျခားသလဲဆိုေတာ့အဲဒီမွာကႏွစ္ပါတီစနစ္ပဲရွိေပမယ့္အဲဒီႏွစ္ပါတီစလုံးကႏွစ္ေပါင္း၃၀
ေက်ာ္ေလာက္ပညာေရးကိုအေလးထားလုပ္ရေကာင္းမွန္းသိတယ္။ဆရာေတြကိုတကယ့္အရည္အေသြး
ျမႇင့္တင္ေပးရ
ေကာင္းမွန္းသိတယ္။သူတို႔ကလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ပညာေရးကိုလည္းပူးေပါင္းဆက္စပ္ထားတယ္။
ေပၚလစီေရးဆြဲသူေတြ ပညာေရးဘက္ကပညာရွင္ေတြ
ေပါင္းစည္းညီၫြတ္ၾကတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔အေမရိကန္မွာလိုအပ္ေနတာအဲဒါပဲဗ်။
Q :
အေမရိကန္ပညာေရးနဲ႔ဖင္လန္ပညာေရးကိုႏႈိင္းယွဥ္ရတာမၽွတႏိုင္ပါ့မလားဆရာ။ဖင္လန္ႏိုင္ငံက
လူမ်ိဳးတစ္စုတည္းလိုလိုပဲ
ရွိတာ။အေမရိကန္မွာကလူမ်ိဳးကြဲေတြဒီေလာက္မ်ားေနတာ။
A :
ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွာကလူေတြထင္ထားတာထက္ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ကြဲျပားမႈေတြရွိေနပါတယ္။လူဦးေရရဲ႕
၅၀ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ကဒုတိယဘာသာစကားကိုေျပာၾကတယ္။ဟယ္ဆင္ကီဘာသာစကားေျပာတဲ့
ေက်ာင္းေပါင္း ၄၅ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ရွိတယ္။ဖင္လန္ကို အေမရိကန္နဲ႔
မႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ဘူးဆိုေပမယ့္ သူတို႔မွာလည္း အဲဒီကြဲျပားမႈေတြက
အရမ္းႀကီးမားတယ္။ဖင္လန္ႏိုင္ငံရဲ႕အ႐ြယ္အစားနဲ႔လူဦးေရကကၽြန္ေတာ္တို႔
ျပည္နယ္တစ္ျပည္နယ္စာ
ေလာက္ပဲရွိတယ္။ဖင္လန္ကိုကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္ကမင္နီဆိုးတားျပည္နယ္ေလာက္နဲ႔ပဲႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရေအာင္။
ေဒသကလည္း
အေတာ္ေလးတူတယ္။ဒါေပမယ့္ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္သူတို႔ကဘာေၾကာင့္ျမင့္တက္သြားရသလဲ။ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ
သူတို႔ဆီကေန ေလ့လာသင္ယူစရာေတြအမ်ားႀကီးပဲ။
Q :
စီးပြားေရးအရဆိုရင္ေရာဘယ္လိုေျပာမလဲဆရာ။နယူးေယာ့ခ္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡဒိုင္ရင္းရာဗစ္ခ္်က
ေျပာဖူးတယ္။ပညာေရးတစ္ခုတည္းနဲ႔ေတာ့ဒီတိုင္းျပည္ရဲ႕ဆင္းရဲမြဲေတမႈကိုမေျဖရွင္းႏိုင္ဘူးဆိုတာေပါ့။ဆင္းရဲျခင္းကိုျဖစ္ေစတဲ့
အေၾကာင္းတရားေတြအမ်ားႀကီးေတာ့ရွိတာေပါ့။ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွာက စီးပြားေရးအရ
ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟခ်က္
အရမ္းနည္းတယ္လို႔သိရပါတယ္။အဲဒီလိုဆင္းရဲမြဲေတမႈနည္းပါး ျခင္းကလည္းပညာေရးမွာ
ေအာင္ျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္တစ္ခုျဖစ္မေနဘူးလားဆရာ။
A :
အဲဒီအတြက္အေျဖႏွစ္ခုရွိတယ္။ပထမကေတာ့လူမ်ိဳးေရးနဲ႔လူတန္းစားကြာဟမႈကိုအရင္ေျပာရမယ္။
စာေမးပြဲ
စစ္ေဆးရင္ဆင္းရဲတဲ့သူေတြရဲ႕ရမွတ္ေတြကေရာဆင္းရဲလို႔နည္းမယ္ထင္သလား။ဒါေၾကာင့္
လူတန္းစား ကြာျခားလို႔
လူမ်ိဳးေရးကြဲျပားလို႔ရမွတ္ေတြကြာျခားရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့မရွိပါဘူး။ဒီတိုင္းျပည္မွာက
စီးပြားေရးကြာဟခ်က္ေတြ
မ်ားတယ္ဆိုတာမွန္ပါတယ္။ဒါေတြေလၽွာက္ေျပာရရင္ေတာ့ပိုၿပီး ေဝးလိမ့္မယ္ထင္တယ္။
တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ခ်မ္းသာတဲ့ရပ္ကြက္ကအေကာင္းဆုံးေက်ာင္းေတြနဲ႔၊ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြ
ယွဥ္ရင္ေတာ့ ကြာေကာင္းကြာမယ္။
ဒါေပမယ့္ဆရာရဲ႕သင္ၾကားႏိုင္စြမ္းနဲ႔ရလဒ္ေတြကိုလည္း
ျပန္သုံးသပ္ရမယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာက
စာေမးပြဲနဲ႔တိုင္းတာေနေတာ့ဉာဏ္ေကာင္းရင္အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရမယ္။
ေအာင္မယ္ေပါ့။ဒါေပမယ့္သူတို႔မွာ
ကၽြမ္းက်င္မႈေတာ့မရွိႏိုင္ဘူး။ကမၻာ့အဆင့္ကိုမီခ်င္ရင္စာက်က္ၿပီးမွတ္မိတာေလာက္နဲ႔
ျပန္ေျဖတာမ်ိဳးမလုံေလာက္ေတာ့ဘူး။ဖင္လန္သား
ေတြလုပ္ေနသလိုပညာအေျခခံစီးပြားေရးကိုကမၻာ့အဆင့္အထိ
ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေအာင္လုပ္မွျဖစ္လိမ့္မယ္။
ဖင္လန္ဘာေၾကာင့္ပညာေရးမွာတိုးတက္သလဲဆိုရင္သင္ၾကားေရးကိုအရမ္းထူးခၽြန္ေအာင္လုပ္ၾကတယ္။သူတို႔သင္ၾကားတဲ့
ပုံစံက
ေၾကာင္းက်ိဳးဆင္ျခင္တဲ့သင္ၾကားနည္းမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။သင္ၾကားနည္းမွာသူတို႔အတြက္စံတစ္ခုသီးျခားရွိေနတယ္။
ဒုတိယအခ်က္ကသင္ယူမႈမွာသူတို႔ကအေရးအႀကီးဆုံးကဘာလဲလို႔အၿမဲဆန္းစစ္တယ္။သူတို႔သင္ၾကားမႈ-သင္ယူမႈျဖစ္စဥ္မွာ
ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကိုအလြတ္က်က္မွတ္ရတာမ်ိဳးေတြလုံး၀မရွိေတာ့ဘူး။သူတို႔ကၾကက္တူေ႐ြးလိုအလြတ္႐ြတ္ပညာေရးထက္
ေတြးေခၚစဥ္းစားႏိုင္တဲ့ပညာေရးကိုဦးစားေပးလာၾကတယ္။
ျပ႒ာန္းစာအုပ္ဆိုတာအလြတ္က်က္ဖို႔မဟုတ္ဘူး၊စဥ္းစားေတြးေတာဖို႔
အေျခခံလို႔သေဘာထားလာၾကတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔အခ်မ္းသာဆုံးေက်ာင္းေတြေတာင္မွ
ကမၻာ့အဆင့္မီလို႔သာေျပာေနတယ္အဲဒီလိုမလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။
Q :
ဒါဆိုရင္ဆရာရယ္ဖင္လန္ကိုမီဖို႔ဆိုတာပညာေရးကိုဖင္လန္လိုလိုက္လုပ္လိုက္တာနဲ႔
ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈေတြ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။စီးပြားေရးကြာဟခ်က္ေတြ၊မညီမၽွမႈေတြ
ေမ့ထားလိုက္ၿပီးသူတို႔လိုပုံတူကူးတာမ်ိဳးေပါ့။
A : စီးပြားေရးကြာျခားတယ္ေျပာရေအာင္
ဖင္လန္မွာလည္းဆင္းရဲတဲ့ေက်ာင္းေတြရွိတာပဲဗ်။သူတို႔ကဆင္းရဲတာကိုမေျပာဘူး။သင္ၾကားမႈသင္ယူမႈမွာဘယ္ေလာက္စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သလဲဆိုတာကိုပဲဂုဏ္ယူေျပာၾကတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာလည္း
လူမည္းရပ္ကြက္ကဆင္းရဲတဲ့ေက်ာင္းေတြရွိတာပဲ။သူတို႔အထက္တန္းေအာင္ၿပီး
ေကာလိပ္ကိုသြားရင္ ေအာင္ျမင္ၾကတာပဲဗ်။လူျဖဴေတြထက္ေတာင္
ေအာင္ျမင္ေသးတယ္။ဒီေတာ့ဆင္းရဲတာ၊စီးပြားေရးကြာဟတာေတြနဲ႔သိပ္မဆိုင္ေတာ့ဘူး။သင္ၾကားေရးပဲ
အေရးႀကီးတယ္။လူမ်ိဳးကြဲျပားတာလူတန္းစားကြဲျပားတာရွိေကာင္းရွိမယ္။ဒါ ေတြကို
အေၾကာင္းျပၿပီးေတာ့ ပညာေရးမွာ
ကြဲျပားျခားနားႏိုင္တယ္လို႔ေျပာတာေတာ့မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။
Q : ဖင္လန္သားေတြပညာေရးကို
ျမႇင့္တင္ရာမွာဆရာေတြရဲ႕အခန္းက႑ကိုဦးစြာျမႇင့္တင္ခဲ့တယ္လို႔သိရပါတယ္။သူတို႔ကဆရာအလုပ္ကို
ေလးစားဂုဏ္ယူဖြယ္အလုပ္တစ္ခုလိုတန္ဖိုးထားၿပီး
ျမႇင့္တင္ခဲ့ၾကတာပါ။ကၽြန္ေတာ္တို႔
အေမရိကန္မွာကေတာ့ဆရာဆိုတာအမ်ိဳးမ်ိဳးအပုပ္ခ်ၿပီးလက္ၫႈိးထိုးစရာတစ္ခုအေနနဲ႔သေဘာထားၾကတာ။အဲဒီအေပၚမွာေရာ
ဆရာ့အေနနဲ႔ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
A :
သူတို႔ကဆရာကိုသိပၸံပညာရွင္ေတြလို႔ထင္ၿပီး၊စာသင္ခန္းကိုဓာတ္ခြဲခန္းလိုသတ္မွတ္ထားၾကတာ။ဒါေၾကာင့္လည္း
သူတို႔ကဆရာတိုင္းကိုမာစတာဘြဲ႕တစ္ခုခုရမွအတန္းကိုအပ္တာ။သူတို႔ယုံၾကည္ထားတာက
မာစတာဒီဂရီတစ္ခုခု
ရထားတဲ့သူေတြဟာပညာေရးဆိုင္ရာသေဘာတရားကိုပဲသင္သင္၊လက္ေတြ႕ပဲလုပ္လုပ္
ေပါက္ကရလုပ္မယ့္သူေတြလို႔ မထင္ၾကဘူး။သူတို႔ကသင္ၾကားမယ့္အေၾကာင္းအရာေတြကို
ေကာင္းေကာင္းျပင္ဆင္တတ္မယ္၊ဘာသင္ရမယ္ဆိုတာသိတယ္၊ဘယ္လိုသင္ရမယ္ဆိုတာလည္းသိၾကတယ္။ဒါကသူတို႔ဘာေၾကာင့္မာစတာဘြဲ႕ရေတြကို
ေ႐ြးခ်ယ္ရသလဲဆိုတဲ့ပထမအခ်က္။
ဒုတိယအခ်က္ကသူတို႔ကဆရာအလုပ္ကိုငတ္လို႔လုပ္တာဆိုတာထက္တတ္လို႔ဝင္လုပ္ၾကတာမ်ားတယ္။တကယ့္ကိုပ႐ိုေတြဆန္ဆန္ဝင္လုပ္ၾကတာ။လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရာမွာလည္းပူးေပါင္း
ေဆာင္႐ြက္တဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ အျပည့္ရွိၾကတယ္။
ေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္းမွာတစ္ဦးကိုတစ္ဦးအျပည့္အကူအညီေပးၾကတယ္။သင္ခန္းစာေတြကို
ပူးေပါင္းျပင္ဆင္ၾကတယ္။အႀကံဉာဏ္ေတြေပးၾကတယ္။အဲဒီလိုတစ္ဦးကိုတစ္ဦး
အႀကံဉာဏ္ေပးတာကိုလည္း
ဆရာလုပ္တယ္လို႔မယူဆၾကဘူး။သင္ခန္းစာေတြကိုႀကိဳတင္ျပင္ဆင္တယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔
ေကာင္းတယ္ေျပာေျပာ
ဆိုးတယ္ေျပာေျပာအလယ္ေခတ္ပညာသင္စနစ္လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းပဲသြားေနၾကေသးတယ္။ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ
တစ္ေနကုန္အလုပ္လုပ္ရတယ္။ ေန႔တိုင္းလုပ္ရတယ္။တစ္ဦးတည္းလုပ္ေနရင္
တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းေတြ က်ဆင္းတတ္တယ္ဆိုတာ ဖင္လန္သားေတြ
ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ဦးတည္း လုပ္ေဆာင္ရတဲ့
အေနအထားေတြကိုသူတို႔
ေရွာင္ၾကတယ္။ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္းရဲ႕ရလဒ္ေတြကိုသူတို႔
ေကာင္းေကာင္းသိေအာင္ ေလ့က်င့္ထားၾကတယ္။ဒါေၾကာင့္လည္းသူတို႔ေအာင္ျမင္ၾကတယ္။
No comments:
Post a Comment